Witajcie, drodzy Podróżnicy.

W aktualizacji 1.4 -poza nowymi treściami- dodaliśmy całą masę usprawnień i poprawek błędów zgodnie ze zgłoszeniami Podróżników. Deweloperzy chcieliby porozmawiać na temat wprowadzonych zmian w grze.

1. Naprawiono błąd, gdzie siedząca osoba mogła zostać uniesiona w górę przez kryształową platformę stworzoną przez Solar Isotomę.

2. Naprawiono błąd w trybie kooperacji, gdzie kilku graczy mogło usiąść w tym samym miejscu.

Funkcja siadania towarzyszy grze od dawna – pozwala Podróżnikom odpocząć na ławkach, krzesłach i innych miejscach do tego przeznaczonych.

W trybie kooperacji ta funkcja potrafiła doprowadzić do pewnych zabawnych sytuacji, ale mogła również zostać odebrana negatywnie przez innych Podróżników. Po ocenie problemu programiści postanowili załatać tę niedogodność w aktualizacji 1.4. Serdecznie przepraszamy za zbagatelizowanie tej funkcjonalności – od tej pory będziemy przywiązywać większą uwagę do funkcjonalności obecnej w trybie kooperacji, a pisanych z myślą o trybie pojedynczego gracza. Deweloperzy będą teraz zwracać większą uwagę na poprawność funkcjonowania tego typu opcji oraz naprawią wszelkie potencjalne przyczyny problemów.

3. Naprawiono błąd, gdzie postać wykonująca atak z wysokości mogła zostać zatrzymana przez konstrukcję Geo i nie mogła wykonać żadnej innej akcji.

4. Naprawiono błąd, gdzie podskakująca postać uderzona przez przeciwnika mogła zostać „wystrzelona”daleko od miejsca walki.

5. Naprawiono błąd, gdzie niektóre postacie wykonują atak, ale nie trafiają w cel wykonują atak z wysokości (o ile podskoczą w momencie w stan bezczynności).

System fizyki w Genshin Impact to kluczowy element rdzenia rozgrywki, ale również obszar, który może być bardziej podatny na usterki. Pewne błędy powiązane z fizyką wpłynęły na doświadczenia Podróżników, zaburzając balans rozgrywki. Zawsze staraliśmy się udoskonalać system fizyki gry, jednocześnie zwracając uwagę na potencjalne problemy do naprawienia oraz optymalizacji do wdrożenia. Wszystko by zapewnić Podróżnikom jak najlepsze wrażenia z gry.

6. Naprawiono błąd, gdzie 6 konstelacja Albedo „Dust of Purification”mogła nie działać prawidłowo.

7. Naprawiono błąd, gdzie dochodziło do maleńkiego opóźnienia w uruchomieniu działania Elemental Skilla Albedo.

Elemental Skill Albedo opiera się na różnych funkcjach specjalnie do tego zaprojektowanych. Dodatkowo, aby współgrał z zasadami działań w otwartym świecie dodaliśmy pewne ograniczenia do jego Elemental Skilla. Od czasu bety 1.2 deweloperzy nieustannie pracują nad optymalizacją rozgrywki Albedo, ale to naraża nas na potencjalne problemy. Serdecznie przepraszamy, że nasze optymalizacje powodują problemy i wpływają na doświadczenia Podróżników.

Poza powyższymi poprawkami odkryliśmy następujące błędy tuż po opublikowaniu aktualizacji 1.4:

8. Obrażenia powodowane przez główne reakcje (wliczając w to Shatter, Electro-Charged, Superconduct, Overloaded i Swirl) aktywowane przez działanie graczy (atak zwykły, ładowany, z powietrza, Elemental Skill i Elemental Burst) skalują się w czasie rzeczywistym z parametrem Elemental Mastery i odpowiadającemu jej bonusowi do obrażeń postaci w momencie, gdy reakcja jest wyzwalana.

Brzmi skomplikowanie? Może wyjaśnijmy to na przykładach sprzed i po aktualizacji.

Przed aktualizacją: w wersjach od 1.0 do 1.3:

Talent Sucrose „Catalyst Conversion”jest aktywowany, zwiększa Elemental Mastery Ganyu, która też jest w drużynie → Talent Albedo „Homuncular Nature”jest aktywowany, również podnosi Elemental Mastery Ganyu → Ganyu uruchamia swój Elemental Burst → zachodzi reakcja Superconduct, obrażenia Elemental Bursta zostają zwiększone przez dwukrotnie podniesione Elemental Mastery na cały czas działania Bursta.

Ganyu uruchamia Elemental Burst → Talent Sucrose „Catalyst Conversion”zostaje uaktywniony, więc Elemental Mastery Ganyu zostaje podniesione → Talent Albedo „Homuncular Nature”zostaje uaktywniony, więc Elemental Mastery Ganyu zostaje podniesionereakcja Superconduct wywołana Elemental Burstem nie otrzymuje bonusu do obrażeń pomimo dwukrotnie podniesionego Elemental Mastery.

Po aktualizacji: wersja 1.4:

Jeśli Ganyu otrzyma bonus do Elemental Mastery poprzez działania dwójki postaci, Superconduct spowodowany aktywowaniem Elemental Bursta Ganyu będzie otrzymać bonus do obrażeń tak długo, jak nałożony efekt będzie trwać – niezależnie od tego, czy bonus został doliczony przed czy po uruchomieniu Bursta. Jednakże, bonus jest ograniczony czasem działania każdego talentu i podwójne zwiększenie Elemental Mastery będzie działać tylko przez okres, w którym oba talenty są aktywne.

Całość wpływa na następujące zmiany:

Zwiększenie efektywnego pokrycia tymczasowego bonusu do Elemental Mastery: talent Sucrose „Catalyst Conversion”, talent Albedo „Homuncular Nature”, efekty wywołane noszeniem zestawu Instructor, zdolności pasywne broni Elegy for the End, itd. Nie można za to kumulować premii do Elemental Mastery dla niektórych umiejętności przez cały czas ich trwania poprzez używanie stosownej kombinacji i sekwencji umiejętności (niektórzy Podróżnicy nazywali to Snapshotem).

Po przedyskutowaniu oraz oszacowaniu zysków i strat, zespół deweloperski stwierdził, że powyższy błąd (wprowadzony w aktualizacji 1.4) nie wpływa w znaczący sposób na siłę efektu Elemental Mastery oraz jej maksymalne wartości nie podniosą się do ekstremalnych wysokich liczb, za to pozwoli na łatwiejsze aktywowanie oraz kontrolę efektów. Zespół deweloperski postanowił nie wprowadzać poprawek w najbliższym czasie. Pamiętajcie, ciągle jesteśmy otwarci na wasze zgłoszenia, Podróżnicy.

Dziękujemy wam, Podróżnicy, za wasze wsparcie podczas wyprawy. Deweloperzy wyrażają nadzieję, że Podróżnicy będą dostarczać więcej zgłoszeń oraz sugestii, aż gra będzie dostarczać wyłącznie optymalne doświadczenia.

źródło