Imię i Nazwisko
Nahida
Data urodzenia
27 Października
Vision
Dendro
Broń
Catalyst
Konstelacja
Sapientia Oromasdis
Kraj
Sumeru
Przynależność
Miasto Sumeru,
Archoni
Tytuły
Lesser Lord Kusanali
Specjalne danie
Halvamazd

Podstawowe informacje


„Upewniłam się, że czekają na Ciebie piękne sny .”

Można by powiedzieć, że poświęca zbyt wiele uwagi lub zbyt wiele czasu ludziom…Mimo, że jej działania nie są bez wad, uważam że jej poczucie odpowiedzialności za Sumeru jest godne pochwały. Ach, że też najmłodszy z bogów jest właśnie taki, podczas gdy w odróżnieniu do niej pewna osoba jest tak skłonna do histerii..

 Sędzia Neuvillette z Fontaine.

Lesser Lord Kusanali mieszkała głęboko w Sanktuarium Surasthany. Nigdy nie była w centrum uwagi, ani nawet nie wspominano o niej zbyt często.

Ciągle ucząc się czegoś nowego, starała się jak najszybciej zostać Archonem godnym poprowadzenia swego ludu

Czy gdyby zagrożenie ze strony zakazanej wiedzy nie było tak bliskie, nie chciałaby zrobić sobie krótkiej przerwy i zobaczyć Sumeru i jego mieszkańców na własne oczy?

W obecnej sytuacji mogła oglądać niezliczone, żywe widoki, które świat miał do zaoferowania tylko w snach.

W medytacyjnym zaciszu swojej duszy, w towarzystwie światła słonecznego i wiatru, nawiązywała przyjaźnie z ludźmi i zwierzętami, opowiadała historie, bawiła się i śpiewała piosenki, których dopiero co się nauczyła…

Przelewała w swój senny krajobraz najpiękniejsze pragnienia, ale bez względu na to, jak gwarne były noce, kiedy nadchodził dzień, wszystko wokół niej wracało do ciszy.

Stopniowo budziła się. Nawet przez jej senność samotność uderzyła jak lodowaty przypływ, sprawiając, że mocno otulała się ramionami.

-Tym, co w pełni ją obudziło, był niepozorny, aczkolwiek nienormalny hałas, który rozbrzmiał wewnątrz Akashy.

„Ach. Więc to był sen w śnie…”

Normal Attack i Elemental Skill


Normal Attack – Akara

Normalny atak: Wykonuje do 4 ataków, które zadają Dendro DMG przeciwnikom znajdującym się przed nią.
Naładowany Atak: Zużywa pewną ilość Staminy, aby po krótkim czasie od wykonania ataku zadać AoE Dendro DMG przeciwnikom znajdującym się przed nią.
Plunging Atak: Przywołując potęgę Dendro, Nahida spada na ziemię z powietrza, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom na swojej drodze. Przy zetknięciu z ziemią zadaje AoE Dendro DMG.

Elemental Skill – All Schemes to Know

Wysyła naprzód karmiczne więzi z drewna i drzewa ze swojej strony, zadając obrażenia obszarowe od Dendro i oznaczając Seed of Skandha do 8 trafionych zaklęciem przeciwników.
Po przytrzymaniu przycisku?  umiejętności, zaklęcie zadziała inaczej.

Hold

Przechodzi w tryb celowania, który pozwoli zaznaczyć ograniczoną liczbę przeciwników w określonej przestrzeni. Podczas celowania, odporność Nahidy na przerwania akcji jest zwiększona. Po rzuceniu zaklęcia, umiejętność zada obrażenia Dendro wybranym przeciwnikom i naznaczy ich Seed of Skandha.
Tryb celowania trwa do 5 sekund i może zaznaczyć do 8 przeciwników.
Seed of Skandha

Po wywołaniu Elemental Reaction na przeciwnikach naznaczonych Seed of Skandha lub jeśli oponenci otrzymają obrażenia z Dendro Core (włączając w to obrażenia od Burgeon i Hyperbloom), Nahida użyje Tri-Karma Purification na wszystkich powiązanych przeciwnikach, zadając obrażenia Dendro skalujące się z jej ATK i Elemental Mastery. Możesz wywołać co najwyżej jedną Tri-Karma Purification w krótkim czasie.

 

Elemental Burst i pozostałe talenty


Elemental Burst – Illusory Heart
Manifestuje Court of Dreams i rozciąga Shrine of Maya.
Gdy pole Shrine of Maya zostanie uformowane, następujące efekty będą oddzielnie wywoływane bazując na Elemental Types dostępnych w drużynie:
| Pyro: Gdy Nahida pozostaje w obrębie Shrine of Maya, obrażenia zadane przez Tri-Karma Purification z “All Schemes to Know” są zwiększone.
| Electro: Gdy Nahida pozostaje w obrębie Shrine of Maya, interwał pomiędzy każdym Tri-Karma Purification “All Schemes to Know” jest zmniejszony
| Hydro: Czas trwania Shrine of Maya jest zwiększony.

Jeśli w drużynie będą co najmniej 2 przedstawiciele danego Elemental Type’u, wcześniej wspomniane bonusy będą jeszcze bardziej wzmocnione. Nawet, gdy Nahida nie będzie aktywną postacią, bonusy będą aktywne tak długo, jak członkowie drużyny pozostaną w Shrine of Maya.

Compassion Illuminated – talent pasywny
Podczas uwalniania Illusory Heart, Shrine of Maya zyska następujące efekty:
Elemental Mastery aktywnej postaci w obrębie pola zostanie zwiększone o 25% Elemental Mastery członka drużyny z najwyższym Elemental Mastery.
W ten sposób można zdobyć maksymalnie 250 Elemental Mastery.

Awakening Elucidated – talent pasywny
Każdy punkt Elemental Mastery Nahidy powyżej 200 przyzna 0,1% Bonus DMG i 0,03% CRIT Rate do Tri-Karma Purification z All Schemes to Know.
Maksymalnie 80% dodatkowej wartości DMG i 24% CRIT Rate może zostać przyznane w ten sposób do Tri-Karma Purification.

On All Things Meditated – talent pasywny
Nahida może użyć All Schemes to Know, aby wejść w interakcję z niektórymi przedmiotami do zebrania w obrębie ustalonego AoE. Ta umiejętność może mieć jeszcze inne efekty…

 

Konstelacje


1. The Seed of Stored Knowledge:
Kiedy Shrine of Maya jest uwolnione i typy żywiołów członków drużyny są obliczane, licznik doda 1 do liczby postaci posiadających odpowiednio Pyro, Electro i Hydro.
2. The Root of All Fullness:
Przeciwnicy, którzy zostali naznaczeni przez Seeds of Skandha nałożone przez samą Nahidę, otrzymają następujące efekty:
Burning, Bloom, Hyperbloom i Burgeon Reaction DMG mogą zaliczyć CRIT Hits. CRIT Rate i CRIT DMG są stałe i wynoszą odpowiednio 20% i 100%.
W ciągu 8s od otrzymania efektu Quicken, Aggravate, Spread, DEF zostaje zmniejszone o 30%.
3. The Shoot of Conscious Attainment:
Zwiększa poziom umiejętności  All Schemes to Know o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
4. The Stem of Manifest Inference:
Gdy 1/2/3/(4 lub więcej) pobliskich przeciwników zostanie dotkniętych przez All Schemes to Know’s Seeds of Skandha, Elemental Mastery Nahidy zostanie zwiększone o 100/120/140/160
5. The Leaves of Enlightening Speech:
Zwiększa poziom umiejętności  Illusory Heart o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
6. The Fruit of Reason’s Culmination:
Kiedy Nahida trafi przeciwnika dotkniętego przez All Schemes to Know’s Seeds of Skandha normalnym lub naładowanym atakiem po uwolnieniu Illusory Heart, użyje Tri-Karma Purification: Karmic Oblivion na tym przeciwniku i wszystkich połączonych z nim przeciwnikach, zadając Dendro DMG oparte na 200% ATK Nahidy i 400% jej Elemental Mastery.
DMG zadawane przez Tri-Karma Purification: Karmic Oblivion jest traktowany jako DMG Elemental Skill i może zostać wywołany raz na 0,2s.
Efekt ten może trwać do 10s i zostanie usunięty po tym jak Nahida uwolni 6 instancji Tri-Karma Purification: Karmic Oblivion.

Wygląd i osobowość

Osobowość


Ptak zamknięty w klatce w Sanktuarium Surasthany, który widzi świat tylko w swoich snach.

-Atrybuty postaci w grze i tekst strony profilowej

Kiedy Podróżnik i Paimon po raz pierwszy spotkali Nahidę w Samsarze Festiwalu Sabzeruz, była ona tajemniczą osobą udzielającą wymijających odpowiedzi. Dobrowolnie pozostawiła rządzenie miastem mędrcom, choć jak to bywa w przypadku samsary, interweniowała najlepiej jak potrafiła, gdy ci wykraczali poza ramy. Miała niską samoocenę spowodowaną tym, jak traktowali…, jak traktowali ją mędrcy. Jednak po upadku mędrców i oczyszczeniu Irminsul, wiele z tych cech zaczęło zanikać lub zniknęło kompletnie. Teraz otwarcie wędruje po mieście, kiedy ma czas, wchodząc w interakcje ze swoimi ludźmi. Nahida aktualnie ma ogólnie o wiele bardziej autentyczny i pogodny pogląd na siebie.

Pomimo wcześniejszych trudnych okoliczności, kiedy rozmawiała z ludźmi, rzadko ujawniała swój smutek. Zarówno wtedy, jak i teraz prawie zawsze zachowuje łagodne i życzliwe usposobienie, gdy rozmawia z innymi, i traktuje wszystkich jak równych sobie. Przyznaje jednak, że jej umiejętności społeczne i zrozumienie interakcji międzyludzkich wymagają pracy, przez co ma skłonności do nieco ekscentrycznych wypowiedzi i zachowań. Przejawia zamiłowanie do do analogii i często po nie sięga, gdy próbuje wyjaśnić coś innym. Jak wielu w Sumeru, wierzy w pomaganie ludziom w dochodzeniu do odpowiedzi na własną rękę, szczególnie w odniesieniu do cięższych prawd, a nie w udzielanie wszystkich odpowiedzi. W związku z tym ma skłonność do wypełniania swoich wypowiedzi mieszanką analogii i subtelnych wskazówek dotyczących rzeczy, których chciałaby nie wprost nauczyć innych.

Jako Bóg Mądrości, Nahida wyróżnia się przede wszystkim wyjątkową inteligencją, wiedzą i umiejętnością planowania. Jest w stanie tworzyć niezwykle dokładne, wielowarstwowe plany i może nawet być nieco manipulacyjna, jeśli wymaga tego sytuacja. Potrafi również tworzyć plany w nagłych wypadkach, co pokazała, targując się z Dottore. Co najważniejsze, Nahida potrafi rozpoznać, kiedy potrzebna jest jej inteligencja, a kiedy życzliwość, albo jedno i drugie.

Wygląd


Włosy Nahidy są spięte w warkocz po prawej stronie głowy i w kucyk po lewej stronie głowy. Nosi dużą zieloną ozdobę po lewej stronie głowy i zielony liść po prawej.

 

Strój Nahidy składa się z białej sukienki ozdobionej zielonymi i złotymi detalami, krótkich oderwanych rękawów z wzorzystej zielonej tkaniny oraz złotej bransoletki na prawym nadgarstku. Jej szata jest ozdobiona wieloma zielonymi klejnotami i jest udekorowana misternymi złotymi wzorami. Pod nią nosi parę białych kwiecistych pantalonów. Na plecach ma rozciętą jasnozieloną pelerynę i białe skarpetki otoczone złotem, które odsłaniają jej palce.

 

Podczas noszenia For All Knowledge, a Verse, kiedy Elemental Burst Nahidy jest gotowy, cztery zielone ozdoby przypominające klejnoty na jej stroju i symbol łańcucha na przodzie jej sukni będą świecić tak, jak klejnoty innych postaci niebędące Wizją świecą wraz z ich Wizjami. Jeden klejnot znajduje się z przodu jej kołnierza, jeden z tyłu kołnierza, jeden na dole spódnicy z tyłu, a jeden na mocowaniu u góry peleryny z tyłu.

 

Nahida nie posiada żadnego obiektu, który wydaje się być Wizją podczas noszenia tego stroju, ale kiedy przełącza się na Nahidę, gdy jej Elemental Burst jest gotowy, rzutowany symbol żywiołu, który jest zwykle widoczny nad Wizjami innych postaci, jest widoczny nad liściem we włosach Nahidy.

.

 

Nahida

Szczegóły Postaci

Kilka z Historii Postaci Nahidy zmienia się po ukończeniu „Archon Quest Where the Boat of Consciousness Lies”. Przewiń do samego dołu historii dla alternatywnych wersji.

Greater Lord Rukkhadevata stworzyła lasy deszczowe Sumeru i obdarzyła mieszkańców Sumeru mądrością za pośrednictwem Akademiyi. Mimo że odeszła dawno temu, jej imię wciąż jest wychwalane w historiach opowiadanych w każdym domu w Sumeru.

Z drugiej strony, Lesser Lord Kusanali, którą mędrcy zabrali z powrotem do Sanktuarium Surasthany po upadku tej pierwszej, jest raczej symbolem – takim, który oznacza, że ochrona boskości nigdy nie przestała istnieć na tej ziemi.

Ale odpowiedzi na to, kim jest, jak powstała i jakie ma moce, są raczej słabo znane.

Z niejasnej odpowiedzi najwyższego mędrca i wymijającej postawy wobec ludzkich zapytań o  Lesser Lord Kusanali, ludzie w Sumeru wywnioskowali, że nie powinni już oczekiwać, że miłosierna mądrość zstąpi z wysoka, jak dawniej.

Akasha, wzniosłe dziedzictwo pozostawione przez  Greater Lord Rukkhadevatę, jest tak samo poręczna i pomocna jak zawsze. To, czego ludzie nie są świadomi, to fakt, że Akasha stała się dziś uszami i oczami nowo narodzonego bóstwa.

Poprzez Akashę obserwowała ona każdy skrawek ludzkich emocji i postaw. Jest świadoma ich oddania starej bogini, rozczarowania nowym bóstwem i wielu komentarzy, że „Bóg Mądrości nigdy nie wróci.”

W głębi serca wie, że musi wciąż się uczyć i dorastać tak szybko, jak to tylko możliwe, by stanąć i stawić czoła zagrożeniom z najbardziej odrażających zakątków świata. To jest jej nieunikniony obowiązek.

Dlatego niezależnie od tego, czy jest niezrozumiana, czy niedoceniana, Nahida nie wysuwa żadnych argumentów przeciwko temu.

 


Historia nr 1

Proces nauki i rozwoju jest radosny, a wiedza dotycząca tego świata zawsze zaspokaja wybujałą ciekawość Nahidy.

Stopniowo Nahida zaczęła pojmować zasady natury i żywiołów, rozumiejąc ekologię nieba i morza. Potrafiła nawet skomponować to, czego się nauczyła, w fascynujące sny, które są logiczne, a jednocześnie wykraczają poza wyobraźnię.

Takie sny są w istocie tym samym, co cudowne metafory Nahidy – wszystkie prowadzą do zrozumienia podobieństw między dwiema niepowiązanymi rzeczami.

Zdarzają się jednak sytuacje, w których Nahida rozmyśla o rzeczach, ale z trudem udaje jej się je rozgryźć.

Na przykład, gdy uczciwość i prawda mogłyby uwolnić człowieka od kary, niektórzy ludzie mogą okazać się niemili i podstępni; nawet w towarzystwie ukochanych osób niektórzy ludzie ranią innych brutalnymi słowami.

Ma się wrażenie, że sprzeczności całego świata skupiają się i przejawiają w ludziach, których zmienne emocje wprawiają Nahidę w zakłopotanie.

W takich chwilach jej metafory nie działałyby. Nie mogła też znaleźć żadnego systemu w tym świecie jako odniesienia dla takiego chaosu.

Mogła go wyjaśnić jedynie tym, że odmienność każdego człowieka powoduje zróżnicowane reakcje, gdy poddawany jest podobnym emocjom.

Nie była to jednak dla Nahidy satysfakcjonująca odpowiedź. Aby lepiej poznać istoty ludzkie, sama zwykła wiedza i dogmaty nigdy by nie wystarczyły.

Być może właśnie od tego momentu Nahida zrozumiała, dlaczego „ona” musiała mocno stać po stronie ludzi, a nawet ponosić ogromne ofiary dla ich dobra.

Bo każdy z „nich” jest wyjątkowym istnieniem na tym świecie.

Historia nr 2

Życie Nahidy może być jednostajne, ale, ale śni ona najbardziej fantastyczne i najżywsze sny w całym Sumeru

Wiedza, której uczy się w ciągu dnia poprzez Akashę, jest przedstawiana żywo w jej snach nocą. W miarę jak zdobywa coraz większą ilość wiedzy, jej sny stają się również bardziej skomplikowane i pełne życia.

Sny nie tylko relaksują jej umysł, ale także dają jej szansę na zbadanie nowej wiedzy, aby sprawdzić, czy nie jest ona sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem lub czy nie brakuje jej jakichś szczegółów.

Kiedy Duskbirds  po raz pierwszy pojawiły się we śnie Nahidy, szybowały po niebie w postawie stojącej ze złożonymi skrzydłami.

Wyglądało to nienormalnie i od razu przykuło uwagę Nahidy. Nahida nauczyła się, jak działają skrzydła, dzięki temu Ptaki mogły swobodnie latać w jej snach.

Następnie podobnymi metodami naprawiła Shroomboars, które spały pod wodą, Rzodkiewki, które rosły na jabłoniach i crystalflies o niedopasowanych kolorach skrzydeł.

Wiedza nie może być jedynie sposobem na uzasadnienie rzeczy w tym świecie, może być również wykorzystana do zaspokojenia jej potrzeby czystej, niewinnej zabawy.

Technicznie rzecz biorąc, Shroomboary mogą chodzić tylko po ziemi. Teraz, kiedy zrozumiała, jak działają skrzydła, czy Shroomboary ze skrzydłami nie latałyby tak samo?

A tam, gdzie są latające Shroomboary, naturalne jest istnienie krokodyli, które chodzą na tylnych nogach i Owoców Harra, które mówią ludzkimi językami…

Sposób, w jaki Nahida rozwija swój system wiedzy, stworzył następnie dla niej mały park rozrywki, wolny od zakłóceń. W swoich snach znajduje się w objęciach bezgranicznego szczęścia.

Historia nr 3

Dzieci nie mają dostatecznej wiedzy i łatwo ulegają emocjom, ale to nie znaczy, że można je lekceważyć czy wyśmiewać.

Frustracja i rozczarowanie dają im wprawdzie posmak rzeczywistości,ale odbywa się to kosztem pozbawienia ich niewinnych myśli i żywiołowych emocji.

Dzieci, które pechowo zetknęły się z taką negatywnością, zawsze w jakiś zwyczajny wieczór usłyszą łagodny, ciepły głos.

Właściciel tego głosu słucha uważnie dzieci, używa swoich cudownych metafor, by wyjaśnić im zasady, bawi się z nimi, opowiada o ich ulubionych zabawach i przekąskach… aż do świtu.

Choć noc jest krótka, takie towarzystwo pozwoli dzieciom uwierzyć, że jest jeszcze na tym świecie ktoś, kto je rozumie.

Ciepło w ich sercach roztopi nienawiść i frustrację, a dzieci zyskają szansę na zmianę swojego życia tak, by rosło w nich zaufanie i radość.

Żadne z nich nie mogło jednak rozpoznać, do kogo należał ten łagodny, ciepły głos. Wszyscy przecież wiedzą, że Greater Lord Rukkhadevata dawno temu odeszła.

Grupa dzieci zebrała się w tajemnicy i dyskutowała o tym mistycznym zjawisku. Nagle jedno z dzieci, które zdawało się wiedzieć o wiele więcej niż ich rówieśnicy, wymieniło nieco nietypowe imię: „Lesser Lord Kusanali”.

Szybko zaakceptowali tę teorię. I oczywiście żaden z rodziców im nie uwierzył.

Ale jakie to miało znaczenie? Lesser Lord Kusanali była już ich przyjaciółką.

Historia nr 4

Personel zajmujący się planowaniem zieleni w Sumeru City otrzymał kiedyś tajemniczy list. Nadawcą był najwyraźniej „Entuzjastyczny i doskonale wypoczęty obywatel miasta Sumeru”.

List zawierał szczegółowe sugestie i przemyślane plany, które brały pod uwagę zarówno pogodę, jak i praktyczność.

Sądząc po profesjonalizmie treści listu, naturalnym było założenie, że list pochodził od znanego badacza Amurty, który wolałby pozostać anonimowy.

Pomimo anonimowości pisarza, planiści zieleni wykonali swoją pracę w mieście dokładnie tak, jak napisano w liście, jakby wykonywali polecenia przełożonego.

Rezultat spotkał się z uznaniem. Pewnego dnia Nahida pożyczyła ciało Katheryne i wybrała się na spacer po ulicach miasta. Ku swojej wielkiej radości odkryła, że układ roślin jest dokładnie taki, jak się spodziewała.

List do personelu był oczywiście od Nahidy. Napisała go, ponieważ uważała, że choć wiedza jest ważna, to praktyka jest również niezbędna.

Jednak z powodu niezwykle ścisłej kontroli, jaką sprawowali mędrcy, Nahida musiała z wielkim wysiłkiem przekonać ich, zanim zgodzili się na wysłanie anonimowo tego pozornie bezużytecznego listu.

Ale Nahida była tak bardzo zachęcona wielkim sukcesem swojej pierwszej próby zastosowania wiedzy w praktyce, że w następnych dniach, nawet kiedy szła, była zawsze pełna podniosłej pewności siebie.

Pewnego razu za rogiem zauważyła niespodziewanie, że, że kilka kwiatów o zupełnie niepasujących kolorach zostało posadzonych razem.

Po dokładnym zbadaniu okazało się,że nie wzięła pod uwagę możliwości, że jeden z gatunków kwiatów może zmienić kolor, ani nie określiła w swoich planach bardzo ściśle środowiska uprawy kwiatów.

Wtedy przyszło jej do głowy, że ten klomb kwiatów mógł być tutaj przez dziesiątki dni, podczas których wszyscy mogli być świadkami jej „kompletnego braku zmysłu estetycznego”…

Tego dnia wielu twierdziło, że widziało panią Katheryne, która zwykle stała za recepcją z pewnym siebie uśmiechem, przykucniętą obok doniczki z kwiatami, rękami zakrywającą zarumienioną twarz.

Historia nr 5

Jak można wyeliminować zagrożenie, jakie stanowi dla Irminsula zakazana wiedza?

Nahida wierzyła, że to ona zna odpowiedźale nie zdawała sobie sprawy, że sama również może być odpowiedzią.

Ten, kto podejmuje jakiekolwiek działania, zostawia za sobą ślady. Gdyby ktoś próbował
wymazać samego siebie wraz ze śladami swych działań, dochodzi do paradoksu – wszak akcja wymazania siebie również pozostawi ślad.

Dlatego nieuniknione jest, że aby osiągnąć ten cel, trzeba polegać na innych.

Zanim Nahida zdążyła się zorientować, czas się kończył, nie pozostawiając jej miejsca na dalsze rozważania. Zgromadzona przez lata wiedza nie mogła nawet pomóc jej w znalezieniu rozwiązania stojącego przed nią palącego dylematu.

Ale tak jak powiedziała ████, jako osobaobdarzona mądrością, powinna odczuwać radość z odkrycia odpowiedziNahida nie urodziła się po to… by dokonywać tak okrutnych czynów. Dopiero po usunięciu zakazanej wiedzy mogła skupić się na przyszłości Sumeru oraz na planie zapewnienia swojemu ludowi dobrobytu i szczęścia który ludzie Sumeru mogliby nazwać swoim własnym.

Czy naród idący w przyszłość będzie jeszcze pamiętał imię, które już nie istnieje? To nie ma znaczenia.

„Czy to naprawdę nie ma znaczenia?”

Nahida z pewnością odpowiedziałaby przecząco. Szkoda więc, że ich czas był zbyt krótki. W tym mgnieniu oka, ████ nie pozostawiła jej nawet szansy na ripostę.

Pudełko z zabawkami Nahidy

Choć wyglądem nie różni się od zwykłego pudełka, ten pojemnik ma w sobie wiele eksperymentalnych replik.

Nahida bardzo interesuje się popularnymi grami wszelkiego rodzaju. Ich zasady są proste, ale jednocześnie zabawne i gry te wymagają od graczy nielada przenikliwości. Czy to puzzle, czy gry bitewne, fascynacja, jaką wywołują, może długo trwać.

Gry cechują się prostotą, lecz nie są uproszczone, ale nie uproszczone, stanowiąc przykład mądrości ich projektantów. Dekonstrukcja i przekształcanie rzeczy to także sposób na naukę

Niestety badacze z Akademii nigdy nie poparli jej nowatorskich pomysłów, ani nie spełnili jej życzenia o większą liczbę zabawek. Poszła więc na kompromis i poprosiła tylko o drewno i kilka narzędzi.

Postępując zgodnie z instrukcjami oferowanymi przez Akashę i wykorzystując swoją wyobraźnię, udało jej się stworzyć różne zabawki, łamigłówki i gry, takie jak szachownice, karty, puzzle, trójwymiarowe zamki…

Poczucie osiągnięcia z zakończenia tworzenia zabawek przynosiło Nahidzie tylko krótkotrwałą radość, bowiem szybko orientowała się, że dogier typu bitewnego nie miała żadnych przeciwników, a w przypadku gier logicznych – znała rozwiązania wszystkich swoich tworów.

„Gdyby tylko w pobliżu był ktoś inny, kto mógłby je wypróbować”.

Taką miała zawsze nadzieję. Ale zanim pojawi się ta odpowiednia osoba, te zabawki na razie pozostaną w swoim pudełku.


Gnosis

Istnienie Akashy jest środkiem, a nie celem samym w sobie. Moment, w którym zakazana wiedza została wyeliminowana, był momentem, w którym Akasha wypełniła swoją misję.

Ten, kto pożądał mocy Gnosis, od początku pisał i realizował cały scenariusz, ujawniając się dopiero, gdy opadły kurtyny.

Nahida, wykorzystując Gnosis obcej ziemi jako dźwignię, pozbawiła przebiegłego wroga jego „segmentów” jako zabezpieczenia.

Ale wróg natychmiast zażądał także targu, oferując kluczową „prawdę” świata wiedzę o „prawdzie” świata.

Jego znajomość wartości zakorzenionych w tej krainie nie miała sobie równych, dlatego od samego początku zamierzał wykorzystać ciekawość i poczucie odpowiedzialności Nahidy. W istocie, według niego, nie było bardziej odpowiedniej karty przetargowej niż wiedza.

Z jednym Gnosis wciąż w rękach, Nahida nie mogła się nie wahać – o jednym Gnosis wiedziała niewiele więcej niż o „prawdzie” świata.

Gnosis dla niej, był tylko rdzeniem, który gromadzi masę mocy żywiołów według własnego uznania.Ale skoro Gnosis nie są niczym więcej, to dlaczego istnieje bóg, który chce zebrać je wszystkie razem?  to dlaczego bóg tak bardzo chciał zebrać je wszystkie razem?

Podanie ręki w targowaniu się oznacza równy kompromis dla obu stron, daleki od jakiegokolwiek zwycięstwa. Z drugiej strony, odrzucenie targu wskazuje na pewien rodzaj „ignorancji„, co, rzecz jasna, co mogłoby się wiązać z utratą kontroli.

W ten sposób „Bóg Mądrości” natychmiast znalazł swoją odpowiedź…

Zmienione historie postaci

Po ukończeniu zadania Archon Where the Boat of Consciousness Lies, niektóre historie postaci Nahidy zostają zmienione na poniższe wersje.

 

Szczegóły postaci

Dawno temu Archon Dendro stworzył lasy deszczowe Sumeru i obdarzył mieszkańców Sumeru mądrością za pośrednictwem Akademiyi. Jej imię jest wychwalane w tysiącach opowieści, które powstały by podziwiać jej czyny i cnoty.

W oczach mieszkańców Sumeru, istnienie Archona Dendro jest raczej symbolem, dzięki któremu upewniają się, że ochrona boskości na tej ziemi trwa od czasów starożytnych.

Archon Dendro jest czczony przez najwyższych mędrców w mieście Sumeru i niezachwianie przez mieszkańców.

A potężny System Akashy jest oczami i uszami  Lesser Lord Kusanali.

Akasha umożliwia jej obserwację i poznawanie ludzkich emocji oraz stanowi jej wszechobecne oczy i uszy, dzięki czemu Lesser Lord Kusanali może również słyszeć mniej pochlebne opinie na swój temat.

Im więcej widzi, tym lepiej wie, że musi się nieustannie uczyć. Tylko dzięki temu może wzbogacać swoje doświadczenie, szlifować umiejętności, by stać się na tyle potężną, by stawić czoła zagrożeniom z najbardziej odrażających zakątków świata.

Nie może uciec od swego obowiązku.

Mimo, że bardzo niewielu czuje niedosyt z powodu statusu quo, Nahida wciąż pozostaje niezłomna.

Jej wytrwałość wynika z przekonania, że tutaj to ona jest tą, na której wszyscy ludzie polegają i której ufają.

Historia postaci 1

Proces uczenia się i rozwoju jest radosny, a wiedza dotycząca tego świata zawsze zaspokaja ogromną ciekawość Nahidy.

Stopniowo Nahida zaczęła pojmować zasady natury i żywiołów, rozumiejąc ekologię nieba i morza. Potrafiła nawet skomponować to, czego się nauczyła, w fascynujące sny, które są logiczne, a jednocześnie wykraczają poza wyobraźnię.

Takie sny są w istocie tym samym, co cudowne metafory Nahidy – wszystkie prowadzą do zrozumienia podobieństw między dwiema niepowiązanymi rzeczami.

Zdarzają się jednak sytuacje, w których Nahida rozmyśla o rzeczach, ale z trudem udaje jej się je rozgryźć.

Na przykład, gdy uczciwość i prawda mogłyby uwolnić człowieka od kary, niektórzy ludzie wolą być niemili i podstępni; i nawet w towarzystwie towarzystwie ukochanych osób, niektórzy ludzie ranią innych brutalnymi słowami.

Ma się wrażenie, że sprzeczności całego świata skupiają się i przejawiają w ludziach, których zmienne emocje wprawiają Nahidę w zakłopotanie.

W takich chwilach jej metafory nie sprawdziłyby się. Nie mogła też znaleźć żadnego systemu w tym świecie jako odniesienia dla takiego chaosu.

Mogła go wyjaśnić jedynie tym, że odmienność każdego człowieka jest związana ze zróżnicowanymi reacjami reakcje, gdy poddawany jest podobnym emocjom.

Nie była to jednak dla Nahidy satysfakcjonująca odpowiedź. Aby lepiej poznać istoty ludzkie, sama zwykła wiedza i dogmaty nigdy by nie wystarczały.

Być może właśnie od tego momentu Nahida zrozumiała, dlaczego ████ musiała twardo stać po stronie ludzi, a nawet ponosić dla ich dobra ogromne ofiary.

Bo każdy z „nich” jest wyjątkowym istnieniem na tym świecie.

Historia postaci 3

Dzieci nie mają jeszcze dostatecznej wiedzy i łatwo ulegają emocjom, ale to nie znaczy, że można je lekceważyć czy wyśmiewać.

Frustracje i rozczarowania rzeczywiście dają im posmak rzeczywistości, ale kosztemkosztem pozbawienia ich niewinnych myśli i żywiołowych emocji.

Dzieci, które pechowo zetknęły się z taką negatywnością, zawsze w jakiś zwyczajny wieczór usłyszą łagodny, ciepły głos.

Nahida słucha uważnie dzieci, używa swoich cudownych metafor, by wyjaśnić im reguły, bawi się z nimi, opowiada o ich ulubionych zabawach i przekąskach… aż do świtu.

Choć noc jest krótka, takie towarzystwo pozwoli dzieciom uwierzyć, że jest jeszcze na tym świecie ktoś, kto je rozumie.

Ciepło w ich sercach roztopi nienawiść i frustrację, a dzieci zyskają szansę na zmianę swojego życia tak, by rosło w nich zaufanie i radość.

Jednak żadne z nich nie potrafiło rozpoznać, do kogo należał głos w ich snach. Archon Dendro jest potężny, ale musi mieć wiele innych ważnych spraw na głowie.

Dzieci zebrały się więc w tajemnicy i dyskutowały o tym tajemniczym zjawisku. Wymyślono wiele możliwości i długo dyskutowano o każdym z wymyślonych wyjaśnień.

Ale w końcu, bez zaskoczenia, doszły do wniosku, że tylko Lesser Lord Kusanali mogłaby być zdolna do czynu tak miłego i opiekuńczego. Albo, mówiąc inaczej, była to jedyna teoria, w którą te dzieci były skłonne uwierzyć.
Ich teoria spotkała się z niedowierzaniem ze strony ich rodziców. Ale jakie to miało znaczenie? Lesser Lord Kusanali była już ich przyjaciółką.

Historia postaci 4

Personel zajmujący się planowaniem zieleni w Sumeru City otrzymał kiedyś tajemniczy list. Nadawcą był najwyraźniej „Entuzjastyczny i doskonale wypoczęty obywatel miasta Sumeru”.

List zawierał szczegółowe sugestie i przemyślane plany, które brały pod uwagę zarówno pogodę, jak i praktyczność.

Sądząc po profesjonalizmie treści listu, naturalnym było założenie, że list pochodził od znanego badacza Amurty, który wolałby pozostać anonimowy.

Pomimo anonimowości nadawcy listu, personel zajmujący się planowaniem zieleni wykonał swoją pracę w mieście dokładnie tak, jak napisano w liście, jakby wykonywał polecenia przełożonego.

Rezultat był godny pochwał. Pewnego dnia, gdy Nahida mogła wreszcie odpocząć, wybrała się na spacer po ulicach Sumeru City. Ku swojej wielkiej radości odkryła, że rośliny były [sic] dokładnie takie same, jak się spodziewała.

List był oczywiście od Nahidy. Napisała go, ponieważ uważała, że choć wiedza jest ważna, to praktyka jest również niezbędna.

Jako bogini, Nahida ma wyższe priorytety niż planowanie kompozycji roślin. Ale po dokładnym przemyśleniu, zdecydowała się i wysłała ten pozornie bezużyteczny list anonimowo.

Była jednak tak zachęcona wielkim sukcesem swojej pierwszej próby zastosowania wiedzy w praktyce, że w następnych dniach, nawet gdy szła, była podekscytowana i pełna pewności siebie.

Ale potem zajechała za róg i niespodziewanie zauważyła, że kilka kwiatów o zupełnie niepasujących kolorach zostało posadzonych razem.

Po dokładnym zbadaniu okazało się, że to dlatego, że nie wzięła pod uwagę możliwości, że jeden z gatunków kwiatów może zmienić kolor, ani nie określiła bardzo ściśle środowiska uprawy kwiatów w swoich planach.

Wtedy przyszło jej do głowy, że ta wiązanka kwiatów mogła być tutaj przez dziesiątki dni, podczas których wszyscy mogli być świadkami jej „kompletnego braku zmysłu estetycznego”…

Tego dnia wielu twierdziło, że widziało Lesser Lord Kusanali przykucniętą obok doniczki z kwiatami, dłońmi zakrywającą zarumienioną twarz

„Pudełko z zabawkami” Nahidy

Choć wyglądem nie różni się od zwykłego pudełka, ten pojemnik ma w sobie różne eksperymentalne repliki.

Nahida bardzo interesuje się popularnymi grami wszelkiego rodzaju. Ich zasady są proste, ale są też zabawne i  przewrotne. Czy to puzzle, czy gry bitewne, fascynacja, jaką wywołują, może być długotrwała.

Gry są proste, ale nie uproszczone, stanowiąc przykład mądrości ich projektantów. Dekonstrukcja i przekształcanie rzeczy to także cenna okazja do nauki.

Zamiast kupować zabawki na bazarze, Nahida wierzy, że zrobienie zabawki od podstaw pozwala głębiej zrozumieć wiedzę, która się za nią kryje. W tym celu wkrótce zebrała trochę drewna i narzędzi.

Postępując zgodnie z instrukcjami oferowanymi przez Akashę i wykorzystując swoją wyobraźnię, udało jej się stworzyć różne zabawki, takie jak szachownice, karty, puzzle, trójwymiarowe zamki…

 Poczucie osiągnięcia z ukończenia tworzenia zabawek przynosiło Nahidzie krótkotrwałą satysfakcję, ale szybko się przekonała, że:

 Nie mogła znaleźć przeciwnika do żadnych gier typu bitewnego, a jako twórczyni znała rozwiązania wszystkich swoich gier logicznych.

„Gdyby tylko w pobliżu był ktoś inny, kto mógłby je wypróbować”.
Taką miała zawsze nadzieję. Ale zanim pojawi się ta odpowiednia osoba, te zabawki na razie pozostaną w swoim pudełku.

 


Grafika: Kotel
Korekta: Nish
Showcase: Orchidia92

Źródło
Tło
*Powyższe tłumaczenie jest własnością strony https://genshin-impact.pl/ i nie zezwalamy bez uzyskania zgody na kopiowanie i rozprzestrzenianie go.