Imię i Nazwisko
Raiden Shogun
Data urodzenia
26 Czerwca
Vision
Electro
Broń
Włócznia
Konstelacja
Imperatrix Umbrosa
Kraj
Inazuma
Przynależność
Miasto Inazuma,
Inazuma Bakufu,
Electro Archon.
Tytuły
Plane of Euthymia,
Narukami Ogosho,
Jej Wieczna Ekscelencja,
Specjalne danie
Ta postać nie potrafi gotować.

Podstawowe informacje


„Tylko przez Wieczność jesteś bliżej Niebiańskich Zasad.”

Od zarania dziejów ludzkość zawsze nosiła w sobie silną tęsknotę i ciekawość wobec świata. Jest to punkt zaczepienia ich poznania i podstawa wszelkiego rozumowania. Świat mieszkańców Inazumy wygląda tak samo. Tam grzmoty, błyskawice, wiatr i deszcz były podstawowymi faktami życia, tak samo jak światło, morze… i Raiden Shogun.

Niemowlęta w ramionach swoich matek słyszą opowieści o tym, że Shogun zgładziła wielu bogów i podbiła inne rasy.
Kiedy młodzi mężczyźni i kobiety wędrują po wyspach, widzą wąwóz rozszczepiony przez ostrze błyskawicy, nieruchomo-stojące blade kości olbrzymiego węża.
Żołnierze wyruszają na pole bitwy z „chwałą Shogunowi i jej wiecznemu panowaniu” na ustach.
Ludzie pracują z zadowoleniem i spokojem, wiedząc, że Shogun i jej lojalny Tri-Commission są tam obecni.
Wielkie imię Raiden Shogun już dawno zrzuciło kajdany zwykłego życia, stając się odwiecznym, tradycyjnym wierzeniem w Inazumie.
Ludzie ufają temu wielkiemu imieniu i jego potędze, wierząc, że ich potomkowie będą świadkami tych samych obrazów, że ta sama wiara będzie fundamentem ich wewnętrznych światów i że będzie ona przechodzić z pokolenia na pokolenie.
Oto wieczny raj, który Wszechmocna Shogun obiecała swoim ludziom.

Normal Attack i Elemental Skill


Normal Attack – Origin
Normal: Wykonuje do 5 kolejnych uderzeń włócznią.
Charged: Konsumuje pewną ilość staminy, by wyprowadzić cięcie w górę.
Plunging: Uderza z powietrza w ziemię, zadając obrażenia przeciwnikom znajdującym się na drodze i zadając obrażenia obszarowe po uderzeniu.

Elemental Skill – Transcendence: Baleful Omen
Raiden Shogun odsłania fragment jej Euthymii, zadając obrażenia od Electro przeciwnikom w pobliżu i gwarantuje członkom drużyny ‘Eye of Stormy Judgment’.

Eye of Stormy Judgment

  • Kiedy postać z tym bonusem zaatakuje i zada obrażenia przeciwnikom, Oko uwolni skoordynowany atak zadając obszarowe obrażenia od żywiołu Electro na pozycji przeciwnika.
  • Kiedy postać z tym bonusem zaatakuje i zada obrażenia przeciwnikom, Oko uwolni skoordynowany atak zadając obszarowe obrażenia od żywiołu Electro na pozycji przeciwnika. Postać, która zdobędzie Eye of Stormy Judgment, zwiększy obrażenia zadawane przez jej Elemental Burst, bazując na koszcie energii Elemental Burstu w trakcie trwania Eye of Stormy Judgment. Eye może inicjować skoordynowane ataki co 0.9s na zespół. Skoordynowane ataki wygenerowane przez postaci niebędące pod Twoją kontrolą zadają 20% więcej obrażeń.

 

Elemental Burst i pozostałe talenty


Elemental Burst – Secret Art: Musou Shinsetsu
Zbierając niezliczone prawdy i pragnienia, Raiden Shogun uwalnia Musou no Hitotachi, zadając obszarowe obrażenia od żywiołu Electro, używając Musou Isshin w walce przez pewien okres. Obrażenia zadawane przez Musou no Hitotachi i ataki Musou Isshin zostaną zwiększone w oparciu o ilość ładunków Resolve zużytych przez Chakra Desiderata, gdy ten skill jest w użyciu.

Musou Isshin
W tej pozycji Raiden Shogun będzie dzierżyła jej tachi w walce, podczas ataków normalnych, ładowanych oraz z powietrza będzie w stanie infuzji z obrażeniami od Electro, których nie można zastąpić innymi.
Kiedy taki atak uderzy w przeciwnika, Raiden Shogun zregeneruje energię dla każdego członka drużyny. Energia zregenerowana w taki sposób może zostać co 1s, ten efekt może zostać wywołany 5 razy w trakcie czasu trwania umiejętności.
Będąc w tym stanie, Raiden Shogun ma zwiększoną odporność na zakłócenia oraz jest odporna na obrażenia od reakcji Electro – Charged.
Gdy Musou Isshin jest aktywne, ataki normalne, ładowane oraz z powietrza zostaną uwzględnione jako obrażenia od Elemental Burst.
Efekt Musou Isshin zostanie anulowany, gdy Raiden Shogun opuści pole walki.

Chakra Desiderata
Kiedy pobliscy członkowie zespołu (wykluczając Raiden Shogun) użyją ich Elemental Bursta, Raiden będzie gromadziła ładunki Resolve w zależności od kosztu energii tych Elemental Burst.
Maksymalna ilość ładunków Resolve wynosi 60. Punkty zgromadzone przez Chakra Desiderata będą usunięte po 300s od opuszczenia przez Raiden Shogun pola walki.

Wishes Unnumbered – talent pasywny
Gdy pobliscy przeciwnicy zdobędą Elemental Orby lub Particle, Chakra Desiderata otrzyma 2 dodatkowe ładunki Resolve. Ten efekt może być wywołany raz na 3s. 

Enlightened One – talent pasywny
Każdy 1% powyżej 100% Energy Recharge, który posiada Raiden Shogun daje jej:
0.6% większą odbudowę Energii z Musou Isshin
0.4% bonusu do obrażeń Electro.

All-Preserver– talent pasywny
Mora zużywana podczas ascendowania mieczy i broni białej zostaje zmniejszona o 50%.

 

Konstelacje


1. Ominous Inscription:
Chakra Desiderata będzie zbierać Resolve jeszcze szybciej. Kiedy postacie Electro używają swoich Elemental Bursts, ilość zdobytej energii wzrasta o 80%. Kiedy postacie innych typów Elemental Bursts używają Elemental Bursts, zdobyta ilość Resolve zwiększa się o 20%.
2. Steelbreaker:
Podczas używania Musou no Hitotachi i w stanie Musou Isshin zastosowanym przez Secret Art: Musou Shinsetsu, ataki Raiden Shogun ignorują 60% wartości obrony przeciwnika (DEF).
3. Shinkage Bygones:
Zwiększa poziom umiejętności Secret Art: Musou o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
4. Pledge of Propriety:
Kiedy stan Musou Isshin nałożony przez Secret Art: Musou Shinsetsu wygasa, wszyscy pobliscy członkowie grupy (z wyjątkiem Raiden Shogun) otrzymują 30% premii ATK na 10s.
5. Shogun’s Descent:
Zwiększa poziom umiejętności Transcendence: Baleful Omen o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
6. Wishbearer:
Gdy znajduje się w stanie Musou Isshin używanym przez Secret Art: Musou Shinsetsu, ataki Raiden Shogun, które są uważane za część jej Elemental Burst, zmniejszają CD Elemental Burst wszystkich pobliskich członków drużyny (nie licząc samej Raiden Shogun) o 1s, gdy trafią przeciwników.
Efekt ten może pojawić się raz na 1s i może wystąpić w sumie 5 razy podczas trwania tego stanu.

Wygląd i osobowość

Osobowość


Shogun Raiden jest zdecydowaną zwolenniczką tego, co uważa za wieczne – miejsca, w których wszystko pozostaje niezmienne, niezależnie od tego, co się dzieje w rzeczywistości. Jest honorowa w swoim postępowaniu i szanowana przez mieszkańców Inazumy.

Raiden Shogun istnieje w dwóch postaciach – Raiden Ei, jej prawdziwej tożsamości, oraz Shoguna, marionetki stworzonej przez Ei, która ma pełnić rolę władcy Inazumy w jej imieniu, podczas gdy ona medytuje w Plane of Euthymia. Kukła ta podąża za zestawem zaprogramowanych dla niej dyrektyw, które są niezwykle trudne do zmodyfikowania nawet dla samej Ei. Shogun ma zimną i surową osobowość, czasami nawet bezduszną; jest ograniczona w wyrażaniu emocji, nie ma żadnych upodobań i nie ma potrzeby odpoczynku. Shogun uważa się za asystenta Ei i robi dokładnie to, co ona chce, nie więcej i nie mniej; nie może działać bez polecenia Ei, a jeśli jej zwykłe funkcje zostaną wyłączone, Shogun staje się niezdolna do robienia czegokolwiek, nawet gotowania, jak pokazano w grywalnej postaci Raiden Shogun, która nie potrafi gotować. Ze względu na ograniczony wachlarz protokołów i apatię Ei na wszystko poza wiecznością, której szuka, Shogun może zostać łatwo zmanipulowana przez siły zewnętrzne, tak jak wtedy, gdy Klan Kujou i Fatui, którzy zmanipulowali ją do rozpoczęcia i utrzymania Dekretu Vision Hunt

Chociaż Ei nadal jest stosunkowo stoicka w porównaniu do większości ludzi, jest zauważalnie bardziej emocjonalna i przyjazna niż Shogun. W przeciwieństwie do Shogun, Ei ma rzeczy, które lubi i których nie lubi, jak na przykład zamiłowanie do słodyczy. Ze względu na swoje przywiązanie do wieczności, Ei jest nieufna wobec idei zmian, chociaż wykazuje raczej ciekawość niż pogardę wobec nowych rzeczy, takich jak pojawienie się Podróżnika czy zwyczaje współczesnego świata. Ze względu na utratę wielu bliskich na przestrzeni wieków, Ei kieruje strach przed dalszym cierpieniem, chcąc zachować Inazumę na całą wieczność. W tym celu zapieczętowała się w Plane of Euthymia, próbując uchronić się przed skutkami erozji, a Shogun stworzyła tak, by była odporna na rozkład ciała fizycznego. Będąc w Plane of Euthymia, Ei była apatyczna wobec wszystkiego, co nie miało wpływu na jej dążenie do wieczności, i miała niskie mniemanie o ludzkich ambicjach,z powodu ich ambicji prowadzących do straty i cierpienia, co czyniło je niekompatybilnymi z wiecznością.Nawet w Plane of Euthymia  nie mogła jednak naprawdę uciec od samotności, gdyż była szczęśliwa widząc ponownie swą przyjaciółkę Yae Miko.

Ei ma ogromną słabość do deserów i słodkich rzeczy, gdyż jej zdaniem desery nie mogą stanowić żadnej poważnej przeszkody w jej dążeniu do Wieczności; wspominają o tym również Yae Miko i Venti, gdzie Venti nawet zasugerował Podróżnikowi, by przyniósł Shogun desery, by wykorzystać tę słabość. Podczas misji fabularnej, zapytana przez Podróżnika, Ei wyjaśniła, że skoro ludzie lubią desery, to ona też powinna je lubić.

Wygląd


Raiden Shogun jest dorosłą kobietą o długich włosach, które są splecione za plecami i upięte spinką po swojej prawej stronie. Na szyi ma małą karmazynową wstążkę jako choker. Jej kimono ma wiele wzorów w różnych odcieniach fioletu i karmazynu, a także naszywkę z emblematem Inazumy, przywiązaną z przodu ubrania pod prawą piersią. Na udach nosi ciemnofioletowe rajstopy z małymi rombowymi otworami u góry. Z tyłu stroju zakłada karmazynową kokardę z frędzlami. Nosi również sandały na wysokim obcasie, z których jeden po prawej stronie jest ozdobiony dwoma bladofioletowymi kwiatami.

Nie wiadomo, czy wachlarzowa spinka na jej plecach jest fałszywą Wizją, czy zwykłym oznaczeniem. Nie świeci się, kiedy Elemental Bursts jest gotowy, ale ma wyryty znak Electro. Można przypuszczać, że tak jak w przypadku Zhongliego i Ventiego jest to atrapa.

.

 

Raiden Shogun

Historie


Historia nr 1

Prawdziwe imię Raiden Shogun to „Raiden Ei”.

Podczas swojej długiej drogi była świadkiem ceny, jaką Inazuma musiała zapłacić za postęp na przestrzeni setek i tysięcy lat.
Najszczęśliwsze lata jej życia minęły, a ci, których kiedyś uważała za przyjaciół, stali się jej wrogami.
W końcu straciła nawet powód, dla którego dzierżyła swój miecz.

„Tam gdzie jest postęp, musi być i strata.”

Ei wierzyła, że jest to żelazna zasada świata, a czas jest jej bezlitosnym stróżem.
Największy i najbogatszy naród ludzki upadł w ciągu jednej nocy, a nawet najbardziej wiekowa Przystań Liyue pożegnała swojego Geo Archona. Wiatr rozstania nadciągnął z zewnątrz krańca czasu.

Jakkolwiek brzmiało imię Raiden Shogun, wieki później, tysiąclecia później… Pewnego dnia Inazuma straci ochronę swojego bóstwa.
Jako wojowniczka, była ostrożna wobec wszystkich wrogów. Nawet jeśli tym wrogiem był kryzys tak nieuchwytny jak upływ czasu, musiała znaleźć środek zaradczy, broń, której mogła użyć, by pokonać go na czas.

Jej odpowiedź? „Wieczność” . Tylko Wieczność mogła zamrozić wszystkie rzeczy pod niebem, uczynić Inazumę prawdziwie nieśmiertelną.

„Zatem, póki wszystko jest jeszcze w porządku, cieszmy się spokojem… Maszerujmy w stronę wieczności.”

Historia nr 2

Aby istoty o nietrwałej formie mogły dążyć do Wieczności, muszą najpierw rozwiązać nieunikniony problem z długością życia.
Ten ograniczony czas bardzo martwił Ei, aż do pewnego dnia, kiedy tajemnicza technika pojawiła się przed jej oczami, jak gdyby za sprawą zrządzenia losu.

Używając takich technik, można było stworzyć skomplikowane kukiełki niemożliwe do odróżnienia od prawdziwej istoty.
Teoretycznie, ta marionetka mogła doskonale imitować wszystko, co związane z Ei. Mogłaby przekroczyć granice jej życia i bronić Inazumy przez całą wieczność. Jednak, jak stworzenie kopii Archona mogło być tak proste?

Ei przeprowadziła w tym celu niezliczoną ilość eksperymentów, odrzuciła wiele nieudanych projektów i poświęciła niewyobrażalną ilość czasu i zasobów.
Ale w końcu, dzięki uporczywemu dążeniu do celu i duchowi wojownika, udało jej się stworzyć nieskazitelną kukłę.

Nowo narodzona Raiden Shogun siedziała cicho, słuchając jak Ei mówi o sobie, o „niej”, a nawet o nich. Przyszłość Inazumy była tutaj, wypisana na doskonałym planie.
Automat miał tylko jedno pytanie do Ei: „Nie ma odwrotu od porzucenia swojej formy. Czy niczego nie żałujesz?”

„Twoje istnienie, jest moją odpowiedzią.”

Wtedy Ei przeniosła swoją świadomość na ostrze i tak narodziło się Plane of Euthymia.

Historia nr 3

Zanim Raiden Ei została Shogunem, była samurajem odpowiedzialnym za wykonywanie rozkazów poprzedniego Shoguna.

Poprzedni Electro Archon, Raiden Makoto, nie była wielkim wojownikiem, a sprawy, nad którymi Ei sprawowała pieczę, dotyczyły głównie działań wojennych i rzezi. Jednakże, Ei miała również chwile wytchnienia od walki, siedząc z przyjaciółmi pod drzewami wiśni i grając w karutę.

Ze względu na swój charakter, Ei zawsze była najbardziej drętwym graczem. Nigdy nie była ostatecznym zwycięzcą, ani nie zaznała smaku nagród, które Kitsune Saiguu zarezerwowała dla zwycięzców.
Dlatego cały wysiłek, jaki wkładała w walkę na miecze, przełożyła na trening karuty, często namawiając Makoto lub Mikoshi Chiyo na pojedynki karutowe, lub spędzając wiele czasu przy świetle księżyca na głośnym czytaniu poezji zapisanej na kartach.

W końcu nadszedł dzień, w którym pod drzewami sakury, Ei pokonała przeciwnika za przeciwnikiem. Nawet potężny tengu został pokonany po ciężkiej walce, a ona sama została ukoronowana jako mistrzyni.
Ei wydała z siebie okrzyk zwycięstwa, a na powitanie usłyszała śmiech swoich przyjaciół. Dopiero wtedy zdała sobie sprawę, że całkowicie straciła swoje zwykłe opanowanie, po czym opuściła ręce i powróciła do swojego zwykłego, chłodnego wyglądu.

Oczywiście, jej przyjaciele nie mieli zamiaru robić sobie z niej żartu. Rozumieli jej charakter i to jak ciężko pracowała, aby wyjść na prowadzenie.

A co do Kitsune Saiguu, to jakże była rozbawiona, gdy wręczała Ei ciastka.

„Powiedziałam, że to nagroda, tak, ale to były po prostu moje ręcznie robione ciastka. Nie sądziłam, że aż tak się tym przejmiesz, Ei. W takim razie, ciesz się owocami swojego zwycięstwa do woli.”

Ei nie należała do osób, które są zachłanne na przekąski. Ale jako samuraj, głęboko wierzyła, że to, co straciła, musi zostać odzyskane. Te ciastka były bardziej jak potwierdzenie jej pragnienia zwycięstwa.

-Nie minęło jednak wiele czasu, gdy jej chłodna postawa znów zmieniła się w uśmiech. Ciastka były cudowne – tak jak smak zwycięstwa. Jeśli chodzi o jej nieudolne próby ukrycia tego uśmiechu, można powiedzieć, że był to zabawny widok dla jej przyjaciół.

Do dziś Ei często wspomina to drzewo wiśni.

…Mimo, że od dawna go nie widziała, i mimo, że nikt już pod nim nie siada, chciałaby, aby czas zatrzymał się na zawsze.

Historia nr 4

Ei wciąż pamiętała, jak Makoto uwielbiała krajobrazy Inazumy, jej kuchnię i historie jej mieszkańców – i jak bardzo lubiła opowiadać o tym Ei.
Choć obie dobrze rozumiały koncepcję erozji, Makoto była przeciwieństwem do Ei, która częściej martwiła się o przyszłość. Zamiast tego, energia Makoto koncentrowała się na teraźniejszości.

” Właśnie dlatego, że zdajemy sobie sprawę, z tego jak bardzo ta scena jest tylko przelotnym cieniem, powinniśmy się nią cieszyć jeszcze bardziej.”

Wtedy Ei mogła jedynie uśmiechnąć się zawadiacko, zdając sobie sprawę, że ona, kagemusha, była jeszcze bardziej staroświecka niż prawdziwa Raiden Shogun. Pomyślała sobie, że musi nauczyć się być bardziej spokojna, tak jak Makoto.
Jednak czasy zmieniły się zbyt szybko, zaskakując Ei. Zanim się zorientowała, w jej rękach znajdowało się już ostrze, które przekazała jej umierająca Raiden Makoto.

Tego dnia, kagemusha stała się prawdziwą Raiden Shogun.

I to właśnie tego dnia Ei naprawdę poczuła ból erozji.

W miarę jak czas nieubłaganie posuwał się naprzód, nawet to ostrze, to drzewo… Całe życie na Inazumie znikało na jej oczach.
To był fundament Inazumy i to była rzecz, której Shogun Raiden musiała bronić.

„Jeśli spojrzysz na to w ten sposób, myślenie o przyszłości nie jest bezsensowne, ani nie jest próżną arogancją.”

Rozwiązawszy się, jej życie przekroczyło swoją śmiertelną powłokę, a wieczność zstąpiła na śmiertelną płaszczyznę.

Historia nr 5

Pewnej nocy, Raiden Ei podczas medytacji wkroczyła w przepiękny świat snów.

Tutaj, pomiędzy niebem a ziemią nie było już nic poza nią, a „ona” przywodziła na myśl patrzenie w lustro.
Do jej uszu dobiegł automatyczny głos, niczym westchnienie:

„Wieczność, którą postanowiłaś ustanowić w swoim sercu, została zachwiana przez niezliczone życzenia ludzi. W ten sposób stałaś się moim wrogiem.”

Już wtedy, gdy tworzyła marionetkę, Ei rozważyła wszystkie ukryte zagrożenia z tym związane.
Wierzyła, że wszystko jest możliwe – łącznie z najgorszym scenariuszem… w którym ona również stanie się kiedyś zagrożeniem dla Wieczności.

Ale musiała iść naprzód. Musiała dotrzeć do Wieczności. Nie pozwoliłaby, aby zatrzymała ją jakakolwiek zewnętrzna siła.

Słowa marionetki były czymś, o co sama siebie pytała już dawno temu:

„Wierzysz, że teraz jesteś mocniej przekonana niż byłaś wczoraj i dlatego właśnie masz rację. Tak jest?”

„Czy obecnie masz jakieś nowe pomysły, czy też i ty padłaś ofiarą nieubłaganej 'erozji’?”.

Ich twarze były takie same, ale mówiły o różnych ideałach. Walka z samą sobą, ze swoją przeszłością, miała kiedyś nadejść.

Ale to nie był ten dzień.

Ei dobrze wiedziała, że nie jest jeszcze gotowa.

Jej serce było czyste i chciałaby pozostać w tym stanie, ale słysząc krzyki swojego ludu, musiała nakazać swoim stopom, aby się zatrzymały.
Niebo nad lustrem nie było już puste, a w cichych salach słychać było krzyk wron. Nadchodził świt. Samuraj musi chwycić za miecz.
Ten sen był jak najbardziej realny, ale i on przeminął jak cień.

Musou Isshin.

Miecz, który, po przekazaniu, towarzyszy Ei po dziś dzień.
Miecz ten miał dwóch dzierżycieli i był świadkiem zarówno czasu, jak i wieczności.
Zrodził się z boskiej mocy Raiden Makoto, ale nigdy nie został naostrzony.
Oczywiście przejął to po swoim właścicielu, gdyż Makoto nie była stworzona do walki. Dla niej był on tylko symbolem, znakiem prawdziwego pokoju.

W dniu, w którym Makoto odeszła, został oddany w ręce Ei, został wtedy splamiony krwią, a gdy ostrze po raz pierwszy poczuło smak krwistego koloru, zostało zdmuchnięte przez dziki wiatr i pioruny.
Makoto nadała mu imię Musou Isshin i chciała, by był świadkiem pięknej jak sen Inazumy i szlachetnych serc, które mieszkają na tym świecie.

Ei nie zmieniła jego imienia. Ponieważ również patrzyła na tę rozległą scenę piękna, a w jej sercu narodziła się moc, która była czystsza i silniejsza. Estetyka błyskawicy polega właśnie na uchwyceniu tego, co cenne pośród ulotnośc.

Gnosis

Zanim zamieszkała na stałe w Plane of Euthymia, Ei przez pewien czas zastanawiała się, gdzie mogłaby przechowywać swoje Gnosis.
Nie potrzebowała go już, ale tak ważny przedmiot nie mógł być po prostu umieszczony gdziekolwiek. Początkowo zamierzała zmodyfikować je w urządzenie do dostarczania energii, ale bez względu na to, co robiła, jej techniki nie miały żadnego wpływu na Gnosis.

I właśnie wtedy przyszła jej na myśl pewna osoba: przebiegła i sprytna Yae Miko. Nie była to osoba, której można ufać, ale pod wieloma względami była też najlepszym wyborem Ei.

Po usłyszeniu tej prośby, Miko nie mogła powstrzymać się od żartu:

„Nie boisz się, że mogę to po prostu sprzedać?”.

„Rozumiesz wartość Gnosis. Nawet jeśli byś je sprzedała, ufam, że wymieniłabyś je na coś o takiej samej wartości, a to nie jest łatwa cena do zapłaty.”

W przypadku kogoś o charakterze Yae Miko, nie byłoby niespodzianką, gdyby kiedykolwiek sprzedała Gnosis, ale nie pozwoliłaby sobie na przegraną w takiej wymianie.

Taka była więc milcząca umowa pomiędzy dwoma starymi przyjaciółkami. Yae Miko zrozumiała intencje Ei i z uśmiechem przyjęła cenne Gnosis.

„Cóż, to jest twój pomysł, nie mój. Nie pożałuj tego.”

Grafika: Ziomas
Korekta: Sarenka

Źródło
Tło
*Powyższe tłumaczenie jest własnością strony https://genshin-impact.pl/ i nie zezwalamy bez uzyskania zgody na kopiowanie i rozprzestrzenianie go.