Imię i Nazwisko
Ajax
Data urodzenia
20 Lipca
Vision
Hydro
Broń
Łuk
Konstelacja
Monoceros Caeli
Kraj
Snezhnaya
Przynależność
Fatui
Tytuły
Childe,
Tartaglia,
Jedenasty pośród 11 Harbingerów Fatui
Specjalne danie
A Prize Catch

Podstawowe informacje


„Jeśli planujesz zdobyć to, co najlepsze we mnie… Nie mogę się doczekać, by zobaczyć, jak się starasz.

Pomimo zajmowania jednego z najwyższych stanowisk w Fatui jako jeden z Jedenastu Harbingerów, Childe wygląda jak młody dorastający człowiek, którym wciąż jest.

Jest jednak wilkiem w owczej skórze, pod wesołym i pewnym siebie obliczem kryje się śmiertelnie niebezpieczny szermierz.

Jest najmłodszym spośród Harbingerów, należy jednak do najgroźniejszych pośród nich. Mimo wszystko nie wydaje jednak się, by Childe pasował do reszty.

Jako, że jest przede wszystkim wojownikiem, nie pasuje do tej organizacji, która jest pełna oszustw i intryg.

Normal Attack i Elemental Skill


Normal Attack – Cutting Torrent
Normal: Wykonuje do 6 kolejnych strzałów z łuku.
Charged: Wykonuje bardziej precyzyjny Celny Strzał o zwiększonych obrażeniach. Podczas celowania, moc Hydro będzie się kumulować na grocie strzały. Strzała w pełni naładowana strumieniem będzie zadawać Hydro obrażenia i nadawać status Riptide.
Riptide: Przeciwnicy dotknięci przez status Riptide otrzymają efekt obszarowy od obrażeń Hydro, gdy zostaną zaatakowani przez Tartaglię na różne sposoby. Obrażenia zadawane w ten sposób są traktowane jako normalne obrażenia od ataku.
Riptide Flash: W pełni naładowany Celny Strzał, który trafia w przeciwnika dotkniętego Riptide, zadaje serię obrażeń obszarowych. Może wystąpić raz na 0,7s.
Riptide Burst: Pokonanie przeciwnika dotkniętego Riptide tworzy wybuch Hydro, który zadaje status Riptide pobliskim trafionym przeciwnikom.
Plunging: Wystrzeliwuje deszcz strzał z powietrza, po czym spada i uderza w ziemię, zadając obszarowe obrażenia przy uderzeniu.
Kiedy Tartaglia jest w Foul Legacy: Raging Tide’s Melee Stance, nie może wykonać ataku plunging.

Elemental Skill – Foul Legacy: Raging Tide
Uwalnia zestaw broni zrobiony z czystej wody, zadając obrażenia Hydro przeciwnikom w pobliżu i przechodzi do postawy Melee.
W tej Postaci normalne i naładowane ataki Tartaglii są konwertowane na obrażenia Hydro, którego nie można zastąpić żadną inną infuzją żywiołu i zmieniają się w następujący sposób:

Normal atak: Wykonuje do 6 kolejnych uderzeń Hydro.
Charged atak: Zużywa pewną ilość Staminy, by wyprowadzić poprzeczne cięcie, zadające obrażenia Hydro.
Riptide Slash: Trafienie przeciwnika objętego efektem Riptide atakiem w walce wręcz wywołuje Riptide Slash, który zadaje obszarowe obrażenia od Hydro. Zadane w ten sposób obrażenia są traktowane jako Elemental Skill i mogą wystąpić tylko raz na 1,5s.
Po 30s lub gdy umiejętność zostanie ponownie uwolniona, kończy się. Tartaglia powróci do Postawy Dystansowej i umiejętność ta wejdzie w stan odnowienia. Im dłużej Tartaglia pozostaje w Postawie Szermierczej, tym dłużej trwa odnowienie. Jeśli powrót do postawy dystansowej następuje automatycznie po 30s, odnowienie jest jeszcze dłuższe.

Elemental Burst i pozostałe talenty


Elemental Burst – Havoc: Obliteration
Wykonuje różne ataki w zależności od postawy, w jakiej znajduje się Tartaglia podczas ataku.

Postawa dystansowa: Flash of Havoc: Błyskawicznie wystrzeliwuje magiczną strzałę nasyconą wodorem, która zadaje obrażenia obszarowe od hydro i nadaje status Riptide. Po użyciu zwraca część kosztu energii.
Styl walki wręcz: Light of Obliteration: Wykonuje cięcie o dużym zasięgu, zadając potężne obrażenia od Hydro wszystkim okolicznym przeciwnikom, co wywołuje Riptide Blast.
Riptide Blast: Gdy obezwładniające strumienie wody trafią przeciwnika dotkniętego Riptide, usuwają jego status Riptide i wywołują Eksplozję Hydro, która zadaje obszarowe obrażenia od Hydro. Zadane w ten sposób obrażenia są traktowane jako obrażenia Elemental Burst.

Never Ending– talent pasywny
Wydłuża czas trwania Riptide o 8s.

Sword of Torrents – talent pasywny
Gdy Tartaglia jest w trybie Foul Legacy: Raging Tide w postawie broni, zadaje obrażenia krytyczne, normalne i naładowane ataki nakładają na przeciwników status Riptide.


Master of Weaponry– talent pasywny
Zwiększa poziom zwykłego ataku członków twojej drużyny o 1.

 

Konstelacje


1. Foul Legacy: Tide Withholder:
Zmniejsza CD umiejętności Foul Legacy: Raging Tide o 20%
2. Foul Legacy: Understream:
Gdy przeciwnicy dotknięci Riptide zostaną pokonani, Tartaglia regeneruje 4 Elemental Energy.
3. Abyssal Mayhem: Vortex of Turmoil:
Zwiększa poziom umiejętności Foul Legacy: Raging Tide o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
4. Abyssal Mayhem:Hydrospout:
Jeśli Tartaglia jest w Foul Legacy: Raging Tide’s Melee Stance, wyzwala Riptide Slash przeciwko przeciwnikom na polu dotkniętym przez Riptide co 4s, w przeciwnym razie wyzwala Riptide Flash.
Riptide Slashes i Riptide Flashes wywołane przez ten efekt Konstelacji nie podlegają interwałom czasowym, które zwykle mają zastosowanie do tych dwóch efektów Riptide, ani nie mają żadnego wpływu na te interwały czasowe.
5. Havoc: Formless Blade:
Zwiększa poziom umiejętności Havoc: Obliteration o 3.
Maksymalny poziom ulepszenia to 15.
6. Havoc: Annihilation:
Kiedy Havoc: Obliteration jest rzucone w Melee Stance, CD Foul Legacy: Raging Tide zostaje zresetowany.
Efekt ten będzie miał miejsce dopiero, gdy Tartaglia powróci do postawy dystansowej.

 

Wygląd i osobowość

Osobowość


Tartaglia opisuje siebie jako „Pewnego rodzaju złego człowieka„, żyjącego dla emocji walki i wzbudzającego chaos.

Jako małe dziecko Tartaglia był przestraszony i niezdecydowany, ale potajemnie pragnął zostać poszukiwaczem przygód, jak ci, o których opowiadał mu ojciec, gdy razem łowili ryby w przeręblu. Po wpadnięciu do Abyssa, spotkaniu i treningu ze Skirk, osobowość Tartaglii drastycznie się zmieniła.

Choć na pierwszy rzut oka wydaje się być przyjazny, Tartaglia jest żądnym krwi wojownikiem. Abyss i jego dawna mistrzyni, Skirk, uczyniły go pewnym siebie, samotnym i zuchwałym, czerpiącym radość z bycia żywym. Wojownik w sercu, nieustannie poszukuje sposobów, by stać się silniejszym, niezależnie od tego, jak zdobędzie tę moc. Tartaglia uważa tych, którzy chcą stać się silni jak on, za przyjaciół i czerpie przyjemność z walki z nimi na polu bitwy. Pożąda walki i ekscytuje się potyczkami z silnymi przeciwnikami, nawet jeśli może to oznaczać jego śmierć. Używa łuku, ponieważ jest jego najsłabszym orężem, co sprawia, że zwycięstwa z jego użyciem są jeszcze bardziej ekscytujące.

Z powodu swojej dumy Tartaglia jest wyjątkowo rzetelny w wykonywaniu powierzonych mu zadań, niezależnie od tego, jak trudne by one nie były lub jak bardzo byłyby sprzeczne z jego wartościami. To, w połączeniu z jego prostolinijną naturą, sprawia, że łatwo go zmanipulować. Pomimo tego, iż nie podoba mu się, że jego plan w Porcie Liyue może potencjalnie zaszkodzić niewinnym, wprowadza go w życie, aby wypełnić swoją misję w Liyue – tylko po to, aby dowiedzieć się, że miał ponieść porażkę jako część jeszcze większego planu, o którym nie wiedział, ku swojej konsternacji.

Wśród pozostałych Harbingerów, Tartaglia jest uważany za dziwaka. Podczas gdy jego koledzy z organizacji preferują tajne operacje i pozostawanie za kulisami, Tartaglia woli być w centrum uwagi. Oprócz żądzy walki i skłonności do wywoływania zamieszania, jest on osobą publiczną, znaną z uczestniczenia w spotkaniach towarzyskich, a nawet bierze udział jako aktor w sztukach teatralnych. W związku z tym współpracownicy Childe’a są wobec niego nieufni, a on sam gardzi nimi za ich intrygi i ” niewidzialne” metody. Potrafi knuć intrygi, ale ze względu na swoją prostolinijność ucieka się do nich tylko w razie potrzeby. Wydaje się również traktować swoich podwładnych mniej surowo niż reszta Harbingerów, twierdząc, że nie używa śmiercionośnej siły wobec rekrutów, którymi się opiekuje, ani nie grozi żadnemu z nich.

Tartaglia poświęca się całym sercem osobom, na których mu zależy. Jest bezsprzecznie lojalny wobec Carycy i darzy ją ogromnym szacunkiem, widząc w niej swój oręż wojenny. Bardzo dba również o swoją rodzinę, często wysyła do domu pieniądze, prezenty i listy. Tartaglia jest wyjątkowo dumny z trójki młodszego rodzeństwa i często się nimi opiekuje, zwłaszcza najmłodszym bratem Teucerem – jest gotów kłamać, a nawet narazić się na śmiertelne niebezpieczeństwo, byleby tylko sprawić mu radość. Choć jest to brutalne, Tartaglia przedkłada bezpieczeństwo brata nad swoje własne. Postrzega Podróżnika jako przyjaciela i lubi się z nim pojedynkować. Pomimo tego, że Zhongli zwodził go (i często wykorzystywał jako wsparcie finansowe), pozostaje w dobrych stosunkach z byłym Archonem.

Tartaglia lubi wędkarstwo, które pokochał dorastając wraz z ojcem przed jego drastyczną zmianą. Wykorzystuje to jako sposób na medytację, doskonaląc swoją wytrzymałość i rozważając techniki walki. Nie ma szczególnych preferencji co do posiłków, twierdząc, że każde jedzenie jest pyszne, a prawdziwy wojownik nie powinien przejmować się tym, co je, podobnie jak bronią, którą się posługuje.

Wygląd


Tartaglia jest wysokim, młodym mężczyzną o krótkich, pomarańczowych włosach i ciemnoniebieskich oczach. Czerwona maskę Fatui leży ściągniętą na jedną stronę głowy. Na lewym uchu nosi również kolczyk z czerwonym kryształem. Na jego włosach można dostrzec kilka jaśniejszych blond pasemek, z jednym widocznym po lewej stronie grzywki.

Nosi szarą kurtkę z ciemnoczerwonymi i jasnoszarymi detalami, szare spodnie, czarne buty i rękawiczki. Jego kurtka jest rozpięta na końcu, aby odsłonić pas, do którego przyczepiony jest jego Hydro Vision.
Jest za to przytrzymywany przez guziki, a jego zewnętrzną krawędź zdobi czarny symbol. Nosi krótkie rękawice, które odsłaniają jego nadgarstki. Nosi także czerwoną chorągiew, przechodzącą przez jego klatkę piersiową i lewe ramię, które staje się wypełnione efektem Hydro, gdy jest w gotowości do walki wręcz za pomocą swojej umiejętności żywiołowej Foul Legacy: Raging Tide. Jego strój, Blades of Glory, jest opisany jako wspaniały strój, który oznacza pozycję Childe’a jako jedenastego Harbinger’a Fatui.

Podczas walki w Golden House, Tartaglia jest w posiadaniu Electro Delusion na prawo od Vision na środku pasa, a następnie przenosi Vision do pustego miejsca na prawej piersi, gdy w pełni aktywuje transformację Foul Legacy.

 

Tartaglia

Historie


Historia nr 1

Jako najmłodszy Harbinger w historii Fatui, Childe nie jest związany tradycjami i gra według własnych zasad.

Choć ten samotny wilk nie jest zbyt dobrze postrzegany przez swoich rówieśników i nie zgadza się z ich metodami, jego swobodna postawa kryje w sobie odpowiedzialną, nieskazitelną skrupulatność.

Jest dumnym człowiekiem, który dotrzymuje słowa. Nawet jeśli obietnica, którą składa jest absurdalna, nigdy jej nie złamie. Niezależnie od tego, czy chodzi o wytępienie wszystkich smoków w ich legowiskach, zapuszczenie się w strefę najwyższego zagrożenia, czy pokonanie szlachcica w pojedynkę…

Nie tylko spełnia swoje obietnice, ale robi to z finezją i chirurgiczną precyzją… Będąc elitą Harbingerów, Childe zawsze pojawia się na wrażliwych rubieżach wrogich państw Snezhnayi, uderzając w momencie, gdy konflikt jest bliski wybuchu.

Historia nr 2

Według licznych legend krążących po Snezhnayi, Tartaglia przebywał na polu bitwy od 14 roku życia. Co dziwne, już w tak młodym wieku wydawał się być doświadczonym zabójcą, władającym wieloma technikami walki.

Jednak bardziej przerażająca niż jego umiejętności w walce była jego pasja do niej. Niebezpieczne bitwy tylko go pobudzały, a przerażający przeciwnicy jeszcze bardziej go ekscytowali.
Arogancja i zarozumiałość u Childe’a wynikają z faktu, że brał udział w niezliczonych bitwach i posiadał ogromne doświadczenie w walce.

Z drugiej strony, ponieważ pozostali Harbingerzy obawiają się, że jego kłótliwa osobowość może sprowadzić na nich dodatkowe problemy, nieustannie wysyłają go na misje do miejsc położonych jak najdalej od rodzinnej Snezhnayi, aby mogli uniknąć skutków jego zachowania.

Człowiek ten jest nieustannie w samym centrum burzy, a niezwykłe doświadczenia sprawiły, że stał się także osobliwym artystą, który czerpie radość z pochwał ze strony innych ludzi.
W przeciwieństwie do innych członków Harbingerów, którzy wolą się nie ujawniać, Tartaglia często ogląda publiczne występy, a czasem nawet sam staje się ich częścią.

Historia nr 3

Wędkarstwo podlodowe było jednym z hobby Tartaglii od dzieciństwa.

W tamtych czasach nie był znany ani jako Tartaglia, ani jako „Childe”, jak nazywają go Fatui, lecz jako Ajax, nazwany przez ojca na cześć pewnego bohatera. Razem z ojcem wycinał przeręble na zamarzniętych jeziorach, po czym siadał obok nich i zajmował się swoimi żyłkami.

Praca ta nie należała do najłatwiejszych i czasami zajmowała cały poranek.

Ale czy to podczas skuwania grubego lodu, czy długiego oczekiwania pomiędzy połowami, zawsze towarzyszyły mu niekończące się opowieści ojca o wielkich przygodach.
Były to opowieści o przygodach jego ojca z czasów młodości, które stały się przyszłością, jaką Tartaglia skrycie sobie wyobrażał.
Z uwagą wysłuchiwał opowieści, wcielając się w bohaterów, zanurzając się w nich bez reszty, nawet gdy czekali na branie ryby.

Nawet po opuszczeniu domu, Ajax, znany później jako „Childe” Tartaglia, podtrzymywał swoje hobby.
Już nie towarzyszyły mu opowieści o minionych czasach, ale wędkarstwo stało się okazją do treningu – doskonalenia wytrzymałości i technik walki.
Tak długie okresy rozmyślań nad doskonaleniem swoich umiejętności sprawiły, że kwestia udanego połowu szybko przestała mieć znaczenie.

Historia nr 4

W przeciwieństwie do tego, co może myśleć reszta świata, Tartaglia nie urodził się z wyjątkowymi umiejętnościami w walce.

Ale nigdy nie opowiedziałby nikomu o tym decydującym spotkaniu…

Kiedy miał 14 lat, uciekł z nudnego, monotonnego życia w domu, z mieczem i workiem pieczywa w ręku.

Ten 14-letni chłopiec zgubił się w zaśnieżonym lesie.

Goniony przez stada niedźwiedzi i wilków, stracił grunt pod nogami i wpadł w bezdenną szczelinę na powierzchni ziemi.

Tam zobaczył nieskończone możliwości innego, starożytnego świata. Spotkał tam tajemniczą kobietę szermierza…

A może należałoby powiedzieć, że to mroczne królestwo wyczuło palącą ambicję w sercu chłopca.
Ten mrok był czymś, w co Harbingerowi nigdy więcej nie było dane się zagłębić.

W ciągu tych trzech miesięcy kobieta miecz nauczyła Tartaglię, jak bez przeszkód przejść przez Abyss, a co ważniejsze, wykształciła w Ajaxie umiejętność wywoływania nieskończonego chaosu.
Nikt nie wiedział, co działo się w tej bezkresnej ciemności w ciągu tych trzech miesięcy, ani też Ajax nigdy nikomu o tym nie powiedział. Kiedy zatroskana matka i siostry znalazły go w lesie, na świecie minęły zaledwie 3 dni.

Tak zakończyła się pierwsza przygoda Ajaxa, z jego zardzewiałym mieczem w ręku.
Był to koniec jego młodości i początek jego dni jako wojownika.

Historia nr 5

Po powrocie do domu ten młody chłopak nie był już tym samym człowiekiem.
Nie był już strachliwym i niezdecydowanym, ale stał się frywolny i pewny siebie. Zachowywał się tak, jakby ten świat kręcił się wokół niego i jakby walka była celem jego życia.
Konflikty często przynoszą zmiany, a ta kapryśna, nieobliczalna zmiana wciągnęła Ajaxa jak wirujący kalejdoskop.

W oczach ojca, ten trzeci syn, o którego tak się troszczył, zmienił się na gorsze, sprowadzając na nadmorską wioskę Morepesok wiele niepotrzebnego zamieszania.
A może raczej należałoby powiedzieć, że Ajax stał się punktem zapalnym, bo bez względu na to, dokąd się udał, wszędzie dochodziło do bójek i sprzeczek, a on się tym rozkoszował.

Ostatecznie, po tym, jak z trudem udało się spacyfikować wielką awanturę, w której omal nie doszło do śmierci, jego ojciec nie miał innego wyjścia, jak oddać ukochanego syna do Fatui.
Miał nadzieję, że surowe szkolenie wojskowe w Fatui uchroni jego syna przed temperamentem, ale skończyło się na tym, że zobaczył jak w pełni uzbrojeni żołnierze zostali wybici do nogi przez zwykłe dziecko.

Było to wielkie rozczarowanie dla jego ojca, ale zwróciło też uwagę Pulcinelli, piątej Harbinger.
Pulcinella, zaskoczona wielką siłą Ajaxa i ciekawa, co takiego sprawiło, że niezmiennie stawał się on centrum wydarzeń, wprowadziła go do Fatui pod pretekstem wymierzenia kary, nakazując mu zacząć od najniższego szczebla i podjąć się służby dla carycy.
W ten sposób jego nienasycona żądza walki będzie stale zaspokajana w walce dla Fatui, a jego stale rosnące ego będzie się karmić ekstazą płynącą z pokonywania potężnych wrogów…

Aż w końcu Ajax został wybrany na jednego z Harbingerów Fatui, przyjął godność ” Childe” Tartaglia i stał się jednym z najpotężniejszych ludzi w Snezhnayi.
Ale zostanie Tartaglią było dalekie od jego ostatecznego celu. Dla kogoś, kto chciał podbić świat, był to tylko mały krok w jego podróży.

Listy do domu.

„Najdroższa siostro, czy wszyscy w domu mają się dobrze? Czy staruszkowi polepszyło się z bólem głowy?

Proszę przekaż moje pozdrowienia dla naszych rodziców i całego rodzeństwa.

Wysłałem trochę leków na przeziębienie z Portu Liyue. Są bardzo skuteczne i prawdopodobnie powstrzymają ojca od marudzenia przez jakiś czas. Powinny dotrzeć do ciebie za parę dni.

Oprócz rzeczy dla naszego ojca, oczywiście nie zapomniałem o prezentach dla was.

Do tego listu powinny być dołączone dwa latawce z Liyue, bębenek z grzechotką, dwie porcelanowe lalki z Inazumy i skrzynia pełna różnych przekąsek.

I proszę, przekaż Anthonowi, że mieszkańcy Liyue są tylko nudnymi, starymi, zwykłymi ludźmi, takimi jak my.

Nie są z kamienia, a nawet nie jedzą kamieni.

Nie zamartwiaj się przez wzgląd na mnie, Tonia, i powstrzymaj się od sprawiania kłopotów komukolwiek w domu. Wkrótce wrócę. Gdy już zdobędę siedem gwiazd Liyue i złożę je u stóp Jej Wysokości Carycy, popłynę pierwszym statkiem do domu, tak jak obiecałem – a wiesz, jak zawsze dotrzymuję obietnic.

Twój wierny rycerz”.

Delusion

Delusion Tartaglii jest jego odznaką honorową i dowodem jego siły.
Wciąż pamięta doskonale dzień, w którym otrzymał swoje Delusion i wstąpił do Harbingerów.
Gdy stanął przed zimną, surową Carycą, Jester, pierwszy z Fatui, osobiście przypiął mu te insygnia.
Była to nagroda za zabicie wielu straszliwych bestii i pamiątka po niezliczonych bitwach. Jednak to nie to sprawiło Tartaglii radość, gdyż honor jest naturalną nagrodą dla wojownika. Nie zważał też na dziwne spojrzenia, jakimi obdarzali go nowi „koledzy”, bo opinie i docinki innych nic dla niego nie znaczyły.

Sam widok Carycy na jej wyniosłym tronie wzbudzał w sercu młodzieńca szacunek i podziw, nie tylko dlatego, że otworzyła mu drogę do wielu nadchodzących bitew, ale także z powodu sposobu, w jaki na niego patrzyła. Jej spojrzenie było zimne, ale czyste, aroganckie, lecz ostre.
Była nie tylko świętym Archonem Cryo, ale także prawdziwym wojownikiem.

W ten sposób Childe, otrzymawszy swoje Delusion, złożył przysięgę wierności jedynej i niepowtarzalnej Carycy z Snezhnayi.

Grafika: Chwast
Korekta: Sarenka

Źródło
Tło,  credit: „SAKON04”

*Powyższe tłumaczenie jest własnością strony https://genshin-impact.pl/ i nie zezwalamy bez uzyskania zgody na kopiowanie i rozprzestrzenianie go.