Niedawno Gamespot na swojej stronie opublikował wywiad, który przeprowadzili z deweloperami HoYoverse przez e-mail, aby uzyskać wgląd w plany zespołu na przyszłość.
Zapytali o zawartość endgame, Cap Resinu, kostiumy i wiele innych. W swoich odpowiedziach deweloperzy opowiadają o tym, nad czym obecnie pracują, a także o potencjalnych pomysłach na przyszłe aktualizacje.

Poniżej przetłumaczony dla was wywiad:

GameSpot: Wersje 3.0 i 3.1 mają być o tydzień krótsze niż zwykle. Czy w przyszłości będziecie kontynuować te skrócone wersje, czy też gracze powinni oczekiwać, że aktualizacje powrócą do poprzedniego tempa?

Począwszy od wersji 3.0 do końca wersji 3.2, długość każdej aktualizacji zostanie skrócona do pięciu tygodni. Jednak krótszy cykl aktualizacji nie będzie miał wpływu na jakość rozgrywki i zawartości. Proszę pozostać na bieżąco.

Obecnie Spiral Abyss jest jedyną prawdziwą zawartością endgame dla graczy z wysokim Adventure Rank. Czy są jakieś plany wydania nowej, stałej zawartości endgame w tym samym stylu co Spiral Abyss?

Spiral Abyss jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów [dla] graczy [aby] przetestować ich skład drużyny i siłę walki. Jeśli zaprojektujemy inny rodzaj stałego endgame’u, który będzie podobny do Spiral Abyss, może się to skończyć nadmiernym niepokojem ze strony naszych graczy – nie każdy jest zainteresowany Musk Reef.

Tak jak w przypadku Genius Invokation TCG, które ujawniliśmy w Programie Specjalnym dla wersji 3.2 (Btw tu jest błąd, to był stream dla aktualizacji 3.1. Programu specjalnego dla 3.2 jeszcze nie było przyp. Koteł), pracujemy nad zaprojektowaniem bardziej interesującej rozgrywki również w przyszłości. Jako gra z otwartym światem, Genshin Impact ma naturalną kompatybilność z różnymi typami rozgrywki, co daje nam pewność co do długoterminowego działania.

Genshin Impact wchodzi w drugi rok z ciągle powiększającym się spisem postaci. Niektóre starsze postacie mogą zostać pozostawione w tyle, gdy pojawi się power creep, a nowsze staną się znacznie silniejszymi wyborami. Czy istnieje plan, aby potencjalnie ulepszyć starsze postacie i uczynić je bardziej przydatnymi?

Jeśli postać jest oceniana tylko przez pojedynczy wymiar siły liczbowej, power creep może być rzeczywiście problemem. Jednak w Genshin Impact, [zasady] rozgrywki [są bardziej istotne] niż to jak silna jest postać. Dlatego też, nowe pola bitew, nowe poziomy wyzwań, czy nawet nowe sposoby budowania drużyn, wszystkie mają potencjał, aby wnieść nowe życie do istniejącej zawartości.

Wprowadzenie Dendro stworzyło mnóstwo nowych sposobów na wywołanie reakcji żywiołów, ale niektóre elementy zostały pominięte. Czy były jakieś dyskusje na temat dodania nowych reakcji dla istniejących elementów? Na przykład, czy w przyszłości może pojawić się nowa reakcja Geo i Dendro?

Na razie nie mamy takich planów. Wraz z pojawieniem się elementu Dendro, siedmioelementowy system stał się nieco skomplikowany. Dla nas istnieją inne sposoby na zwiększenie zabawy graczom, niż tylko zwiększanie złożoności zasad gry.

Z łatwymi i otwartymi zasadami, po pewnym czasie, gracze odkryją swoje własne sposoby na rozwój buildów. To jest przyjemność z tej gry. Zbalansowanie wszystkich zasad gry jest częścią długoterminowego planu zespołu, a doświadczenie i uczenie się na podstawie opinii graczy w dłuższej perspektywie są ważne dla utrzymania tego celu.

 

“Dla nas istnieją inne sposoby na zwiększenie zabawy graczom, niż tylko zwiększanie złożoności zasad gry.”

 

Świat Teyvat wciąż się rozwija, dając graczom o wiele więcej wyzwań do wykonania każdego dnia (Domeny, Przeciwnicy, Ley Line). Czy jest szansa na zwiększenie limitu Oryginal Resin lub szybszą regenerację, aby umożliwić graczom podjęcie większej ilości tych wyzwań każdego dnia?

Domeny, Przeciwnicy i Ley Line są ważnymi środkami do pozyskiwania materiałów do rozwoju postaci i broni, a resin jest potrzebny do zdobycia tych przedmiotów jako nagrody. W międzyczasie dajemy graczom więcej możliwości zdobycia przedmiotów do rozwoju postaci. Na przykład, wiele materiałów do rozwoju postaci i broni można zdobyć i wymienić w organizowanych przez nas okresowo wydarzeniach.

Nowi gracze mogli być nieco zagubieni, gdy rozpoczynali wydarzenie Summertime Odyssey, ponieważ przegapili pierwsze wprowadzenie Fischl i Mony. Tak samo stało się, gdy Scaramouche pojawił się w Archon Queście w Inazumie po pojawieniu się w limitowanym wydarzeniu Mondstadt. Czy zespół rozważa dodanie sposobu na to, aby nowi gracze mogli zobaczyć lub odtworzyć starą zawartość związaną z historią i cutscenki, które istniały tylko w poprzednich limitowanych wydarzeniach?

Jesteśmy świadomi tego problemu i szukamy dla niego rozwiązań. Z jednej strony, historie z limitowanych wydarzeń nigdy nie powinny stać się przeszkodą w zrozumieniu i graniu w Archon Questy. Z drugiej strony, pracujemy również nad dostosowaniem samouczka dla początkujących, optymalizacją pojemności klienta, inteligentnym zarządzaniem poprzednią zawartością i innymi optymalizacjami. W miarę jak nasza technologia i możliwości [rosną], mamy nadzieję na przydatne rozwiązania, które gracze przyjmą z zadowoleniem.

Stroje zostały dodane do gry w zeszłym roku, zapewniając nowy, stylowy wygląd dla niektórych postaci. Jak prawdopodobne jest, że Podróżnik otrzyma jeden z tych kostiumów? Interesującym byłoby zobaczenie Podróżnika w ubraniu, które reprezentuje niektóre z regionów, do których trafia podczas swojej podróży.

To ciekawy pomysł, aby zaprojektować stroje i akcesoria o cechach regionalnych dla Podróżnika. Nie mamy nic do przekazania w tej kwestii, ale zawsze rozważamy nowe pomysły.

W nawiązaniu do poprzedniego pytania, Aether i Lumine wydają się dostawać fajne małe akcesoria podczas niektórych zadań, takie jak maska czy korona z kwiatów, ale można je nosić tylko przez krótki czas. Czy kiedykolwiek rozważaliście przekształcenie tych tymczasowych akcesoriów w trwałe kosmetyki?

Dyskutowaliśmy nad tym pytaniem w zespole i nad kilkoma innymi podobnymi pomysłami, ale na razie nie mamy żadnych wiadomości ani szczegółów do ujawnienia.

Oprócz Genshin Impact, HoYoverse pracuje także nad Honkai Impact 3rd, Zenless Zone Zero oraz Honkai: Star Rail. W przeszłości miał miejsce crossover pomiędzy Genshin Impact i Honkai Impact 3rd, gdzie Keqing i Fischl pojawiły się w Honkai Impact. Czy są jakieś plany, by zrobić coś odwrotnego i wprowadzić postacie z Honkai Impact 3rd do Genshin Impact?

Jeśli chodzi o charakterystykę, chcielibyśmy skierować więcej wysiłku i uwagi [na] tworzenie postaci ze świata Genshin Impact. Jeśli w przyszłości pojawią się nowe możliwości kolaboracji, z pewnością podzielimy się nimi ze wszystkimi.

ŹRÓDŁO
Baner: Ziomas