Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 2.6 weszła poprawka do Elemental Skilla Yae Miko “Yakan Evocation: Sesshou Sakura”, w wyniku której jej totemy zamiast atakować losowych przeciwników będą atakować najbliższy cel. Motywacją do tej zmiany miały być sygnały od graczy, że obieranie celów przez Yae jest dla nich niejasne. Efektem tej zmiany jest to, że Elemental Skill może bezskutecznie ciągle atakować np. niewrażliwego na ataki elektryczne Electro Slime’a tylko dlatego, że stoi najbliżej, mimo że nieco dalej stoją inni przeciwnicy. To samo tyczy się przeciwników trzymających tarczę.
Reakcja społeczności była błyskawiczna i skrajnie negatywna. Twórcy najwyraźniej nie wzięli pod uwagę niektórych scenariuszy, gdzie Yae w wyniku zmian staje się bezużyteczna. Co więcej, jej druga konstelacja staje się bezsensowna, ponieważ zwiększa ona zasięg ataku Sesshou Sakury. Jaki jest sens zwiększonego zasięgu skoro skill będzie atakować tylko jednego najbliższego przeciwnika?
Przykłady reakcji społeczności poniżej:
this is basically what you guys did lol pic.twitter.com/R4KHfFFgWd
— Braxophone is Waiting for Yelan and Shinobu Info (@braxophone) March 31, 2022
Feedback od community był na tyle potężny, że Hoyoverse postanowiło przeprosić graczy i cofnąć zmiany do stanu poprzedniego podkreślając, że nadal będą szukać rozwiązań w aspekcie obierania celów przez Yae. Cofnięcie zmiany jest planowane na 6 kwietnia, a oprócz tego wszyscy Podróżnicy, którzy osiągnęli 5 Adventure Rank i zalogują się między 6 a 9 kwietnia otrzymają 100 Primogemów.
Post na HoYoLAB dotyczący wprowadzenia zmiany: https://www.hoyolab.com/article/4044046
Post na HoYoLAB dotyczący wycofania zmiany: https://www.hoyolab.com/article/4082554